Ontzorgen

Organisatie rondom een elektriciteitskast

Een elektrische Topkast kiezen en plaatsen is één ding. Als de Topkast staat, begint de organisatie rondom het gebruik. 

Evenementen zoals een kermis, Koningsdag of een braderie, maar ook de reguliere weekmarkt vragen vaak organisatorisch veel van een gemeentelijke organisatie. Voorafgaand aan het evenement rijzen vragen als: wie moet er een sleutel krijgen, wie mag aansluiten, wie houdt de meterstanden  bij? Tijdens het evenement is er een storingsdienst nodig indien er sprake is van uitval van een aardlekschakelaar of een andere storing. Na het evenement moeten de meterstanden wederom opgenomen worden en  de sleutels teruggevorderd. Dit kost veel tijd en is meestal buiten kantooruren.

Tijd en veiligheid

De tijd die nodig is voor de organisatie, is vaak niet zichtbaar. Naast al het geregel dient ook nog de elektrische veiligheid gewaarborgd te zijn. In alle hectiek wordt hier doorgaans te weinig aandacht aan besteed, niet bewust, maar het gebeurt. Beschikbaarheid van voldoende opgeleid elektrotechnisch personeel wordt ook steeds beperkter. Allemaal zaken die het beheersbaar houden niet makkelijker maken.

Na afloop van een evenement moeten de meterstanden opgenomen worden en dient het verbruik afgerekend te worden met de gebruikers. Na het sturen van de factuur komen de vragen en opmerkingen. Tenslotte moet bewaakt worden of de factuur betaald wordt.

Eén totaal oplossing zonder omkijken
Onze Topkasten en Grondkasten zijn volledig autonoom. Dat betekent dat de gebruiker, zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een marktmeester, zelf zijn stekker op het contactpunt kan aansluiten en de energievoorziening kan starten door gebruik te maken van onze app. Vooraf registreert de gebruiker zich online en wordt direct door ons gecontroleerd voordat ze gebruik kunnen maken van een Topkast of Grondkast. Zou er een aardlekbeveiliging in werking treden, dan gaat alleen bij deze gebruiker de stroom eraf en wordt de beveiliging automatisch gereset. De gebruiker kan, na het oplossen van het probleem, de stroomvoorziening zelfstandig opnieuw starten en hoeft dus niet te wachten. Een VOP (voldoende onderricht persoon) is hierbij niet nodig!
Alle financiën direct geregeld

Wij weten wie van de stroomvoorziening gebruik heeft gemaakt en weten daarom ook met wie het verbruik  afgerekend moet worden. Wij sturen maandelijks een factuur  en zorgen voor het debiteurenbeheer. Aangezien de kosten vooraf duidelijk met de gebruiker gecommuniceerd zijn, wordt er in 99,9% van de gevallen netjes betaald. En als dat een keer niet gebeurt, dan kan de gebruiker de volgende keer geen stroom afnemen. Zo gaat het eigenlijk vanzelf. Transparant én eerlijk!

Onze oplossing is volledig autonoom, de gebruikers kunnen zelf hun installatie in- en uitschakelen. Wij meten het verbruik en ontzorgen de gemeenten met het incasseren van de gelden. “Ik wilde graag een totaal concept van ontzorgen en dat is goed gelukt!”, aldus Sjors.

Sjors van de Zanden is de bedenker en uitvinder van de intelligente markt- en evenementenkast, geschikt voor de openbare ruimte.

Sjors is binnen Orange Power Systems verantwoordelijk voor de techniek. Hij begeleidt ieder project persoonlijk en leidt de technische afdeling.

Technische vragen? Neem rechtstreeks contact met hem op, hij helpt u graag!