Het eerste en belangrijkste deel van het proces is: Wat is er nodig?
De mogelijkheden zijn de afgelopen jaren steeds groter geworden. Op deze site ziet u een overzicht van alle opties. Wij helpen u graag tijdens een adviesgesprek om te bepalen wat er nu en in de nabije toekomst nodig en wenselijk is. Aan de hand van deze inventarisatie geven wij u inzicht in de kosten en de effecten van uw keuze. Na een overwogen keuze geeft u opdracht om de kast te plaatsen,
Wij zijn van het begin tot het eind betrokken bij de implementatie van de Topkast of Grondkast. Na uw keuze wordt de kast geëngineerd op basis van uw wensen. Gedurende het productieproces volgen wij uw kast totdat deze volledig gereed is. Vervolgens voeren wij zelf een grondige test uit, voordat de kast geplaatst wordt.
Vanuit onze werkplaats en testcentrum wordt de kast na een uitgebreide inspectie op iedere gewenste locatie in Nederland afgeleverd. Daar wordt de kast door een lokale installateur of door onze huisinstallateur onder onze begeleiding geplaatst en aangesloten.
Tenslotte wordt alle elektronica en communicatie in de kast in bedrijf gesteld. De kast wordt nog een keer getest om ervoor te zorgen dat alles goed functioneert. De kast staat op zijn plek, is getest en klaar voor gebruik.
Wanneer de gebruikers niet bekend zijn met ons systeem, dan gaan wij samen met de opdrachtgever langs bij iedere kraam (gebruiker) om uitgebreide instructies te geven. Wij maken de gebruikers attent op de app en adviseren hen hoe zij zichzelf kunnen registeren op ons platform. Wij lichten het gebruik, de zelfherstellende beveiligingen en de facturatie toe en beantwoorden alle vragen.
De eerste dag van gebruik zijn wij op locatie aanwezig om te helpen met het eerste gebruik. Vanzelfsprekend begeleiden wij de gebruikers van A tot Z.
Bij onze intelligente kast, wordt het verbruik per aansluitpunt gemeten. Dit betekent dat een gebruiker de stroom afrekent die hij ook daadwerkelijk verbruikt. Wij verzorgen de facturatie en het debiteurenbeheer. De gemeente ontvangt van ons de opbrengsten voor de verbruikte stroom.
De gebruiker moet zich hiervoor identificeren en registreren. Gedurende het registratieproces komen alle juridische aspecten aan bod en geeft de gebruiker een machtiging af voor een automatische incasso.
Het gebruik van onze elektrakast is zo eenvoudig mogelijk gemaakt en de ervaring leert dat na een eerste instructie, de gebruikers zichzelf probleemloos kunnen redden.
Indien wenselijk, kan een gebruiker een plek op de kast reserveren. Het voordeel daarvan is dat de gebruiker één contactpunt toegewezen krijgt en geen gebruik kan maken van een verkeerde contactpunt (bv een 16A aansluiting i.p.v. een 32A aansluiting). Hierdoor is de kastverdeling van tevoren bekend.
Zodra de gebruiker zijn stekker in het contactpunt steekt, is het contact geactiveerd. De gebruiker logt in via de app en controleert of hij/zij het juiste contact heeft geselecteerd. De gebruiker kan het contactpunt nu zelf activeren en aan de slag gaan.
Het kan voorkomen dat er een fout optreedt in de installatie van de gebruiker. Als dat gebeurt, wordt het contactpunt uitgeschakeld door een ingebouwde beveiliging. De overige contactpunten blijven stroom leveren waardoor deze gebruikers ongestoord verder kunnen werken.
De gebruiker krijgt via de app informatie over de fout en kan daar naar handelen. Nadat de gebruiker de fout heeft hersteld kan hij/zij de kast opnieuw inschakelen. Er hoeft dus geen monteur te komen om het contactpunt in te schakelen.
Als de installatie nog steeds niet naar behoren functioneert, zal het contactpunt opnieuw uitschakelen. De gebruiker kan dan met ons contact opnemen. Via onze back office volgen wij alle handelingen en fouten van een individuele gebruiker.
De eindgebruiker hoeft de app niet te gebruiken voor het afsluiten van de energietransactie. Zodra de stekker uit het contactpunt wordt gehaald, wordt dit gedetecteerd en wordt de transactie stopgezet.
Het gemeten stroomverbruik en eventuele andere meldingen worden nu opgeslagen en dienen als input voor de afrekening.
Alle gegevens over het verbruik en gebruik van het contactpunt zijn opgeslagen in onze back office. Aan het eind van iedere maand wordt automatisch een factuur aangemaakt.
De gemeente kan zelf het tarief bepalen. Hierdoor is het mogelijk om de investeringskosten (of een deel daarvan) ten laste te brengen van de gebruikers.
Wij verzorgen het debiteurenbeheer voor de gemeente. Wij hanteren een eenvoudig principe: als er niet geïncasseerd kan worden, wordt de gebruiker in de back office geblokkeerd en krijgt men geen stroom meer tot het moment dat de betaling is ontvangen. Volkomen eerlijk en recht door zee!
Maandelijks worden geïncasseerde bedragen aan de gemeente overgemaakt.
Gedurende het gebruik meten wij een aantal parameters zoals piekspanning, cos phi en een aantal andere waarden. Deze waarden worden door ons geanalyseerd. Na interpretatie van de resultaten is het mogelijk om zowel richting gemeente als gebruikers advies te geven over hun installatie.
Zo kunnen wij gebruikers helpen om minder stroom te gebruiken of een veiliger installatie te krijgen.
Gemeenten adviseren wij o.a. over de grootte van de aansluiting om daarmee op de vaste aansluitvergoeding (vastrechtkosten) te kunnen besparen of een andere verdeling tussen verschillende kasten te realiseren. Tevens adviseren wij gemeenten over uitbreidingsmogelijkheden van de kasten door bijvoorbeeld laadvoorzieningen voor elektrische auto’s of fietsen toe te voegen.
Copyright © 2021 Orange Power Systems – All Rights Reserved – Nijverheidsweg 7 – 5627 BT – Eindhoven – KvK: 71050132